
Automatisk overføring av ordre fra nettbutikken, – til PowerOffice
Vi hjelper deg med å koble sammen WooCommerce og PowerOffice, slik at dine data overføres automatisk til regnskapssystemet. Dette sparer deg for mye tid og arbeid!
Slik blir arbeidsflyten mellom WooCommerce og PowerOffice
Hvilken ordrestatus bør nettbestillinger ha i WooCommerce, for å kunne overføres til Slik blir arbeidsflyten mellom WooCommerce og PowerOffice?
Avventer/Pending — Man venter på at betalingen skal gå igjennom.
På vent/On hold — Ordre er mottatt og ikke behandlet enda.
Behandler/Processing — Bestilling er mottatt lokalt og levering er delegert til avdeling.
Fullført/Completed — Ferdigmeldt ordre, faktura sendes.
Mislyktes/Failed — Betyr at bestillingen ikke er gått igjennom.
Kansellert/Canceled — Ordre er kansellert.
Refundert/Refunded — En ordre blir refundert.
Avhengig av hvordan man bruker PowerOffice, er det vanligvis:
– Behandler
eller
– Fullført
2. Vil du skrive WooCommerce-nettordrenummeret til PowerOffice-kommentarfeltet?
Dette er normalt å ha med, fordi ordrenummeret fra WooCommerce da vil skrives i referansefeltet automatisk.
3. Ønsker du å opprette fakturaen, fra bestillingen som er overført i PowerOffice?
Dette er viktig dersom man vil håndtere faktura fra PowerOffice manuelt. Vanligvis gjør man ikke dette ved B2C salg.
4. Hvis du ønsker å opprette fakturaen fra ordren som er overført i PowerOffice, velger du feltet for fakturadato med info.
Dette er kun relevant dersom du valgte ja på nr. 3.
Her har du to valg:
Ordre blir opprettet som faktura når den blir laget i WooCommerce med status: Behandler.
Eller så kan den opprettes når ordren er ferdig behandlet med status: Fullført.
5. Ønsker du å registrere betalingsopplysningene for fakturaene som overføres i PowerOffice?
Her vil det være smart å si ja, dersom all betaling er forhåndsbetaling, altså Vipps, Nets, Kort etc.
6. Hvilken standard betalingstype skal merkes for fakturaene som er opprettet i PowerOffice?
Her har du to valg:
Betalt til bank: elektronisk betaling (Vipp, Nets, Kort etc.)
Kontant i butikken: dersom alt salg er klikk og hent, eller kontant i kassen.
Det vanligste er å velge Betalt til bank.
7. Hvilket produktnummer i PowerOffice vil du bruke for fraktkostnader?
Dersom nettbutikken ønsker at kunden skal betale for frakt, bør man ha et produkt i PowerOffice som gjelder fraktkostnad. Denne kan godt ha variabel pris.
8. Hvilken tekstbeskrivelse i PowerOffice vil du bruke for fraktkostnader?
Her kan man legge inn en fast tekst.
9. Hvilket produktnummer i PowerOffice vil du bruke for rabattkostnader?
Her kan man legge inn et fast produktnummer.
10. Hvilken tekstbeskrivelse i PowerOffice vil du bruke for rabattkostnader?
Her kan man legge inn en fast tekst.
11. Hvilket prefiks vil du sette for ordrenummer i PowerOffice?
Her vil man ofte skrive for eksempel: «shop_» som da vil stå foran alle ordrenummer.
12. Ønsker du å overføre WooCommerce rabattskatt til PowerOffice?
Her velger man i neste alle tilfeller JA.
13. Ønsker du å overføre WooCommerce-selskaper til PowerOffice som privatkunde?
Selger man kun til privatkunder sier man ja. Ellers velger man nei.