Poweroffice WooCOmmerce

Automatisk overføring av ordre fra nettbutikken, – til PowerOffice

Vi hjelper deg med å koble sammen WooCommerce og PowerOffice, slik at dine data overføres automatisk til regnskapssystemet. Dette sparer deg for mye tid og arbeid!

Postet i ,

Slik blir arbeidsflyten mellom WooCommerce og PowerOffice

Hvilken ordrestatus bør nettbestillinger ha i WooCommerce, for å kunne overføres til Slik blir arbeidsflyten mellom WooCommerce og PowerOffice?

Avventer/Pending — Man venter på at betalingen skal gå igjennom.
På vent/On hold — Ordre er mottatt og ikke behandlet enda.
Behandler/Processing — Bestilling er mottatt lokalt og levering er delegert til avdeling.
Fullført/Completed — Ferdigmeldt ordre, faktura sendes.
Mislyktes/Failed — Betyr at bestillingen ikke er gått igjennom.
Kansellert/Canceled — Ordre er kansellert.
Refundert/Refunded — En ordre blir refundert.

Avhengig av hvordan man bruker PowerOffice, er det vanligvis:
– Behandler 
eller 
– Fullført 

2. Vil du skrive WooCommerce-nettordrenummeret til PowerOffice-kommentarfeltet?

Dette er normalt å ha med, fordi ordrenummeret fra WooCommerce da vil skrives i referansefeltet automatisk.

3. Ønsker du å opprette fakturaen, fra bestillingen som er overført i PowerOffice?

Dette er viktig dersom man vil håndtere faktura fra PowerOffice manuelt. Vanligvis gjør man ikke dette ved B2C salg.

4. Hvis du ønsker å opprette fakturaen fra ordren som er overført i PowerOffice, velger du feltet for fakturadato med info.

Dette er kun relevant dersom du valgte ja på nr. 3.

Her har du to valg:
Ordre blir opprettet som faktura når den blir laget i WooCommerce med status: Behandler.
Eller så kan den opprettes når ordren er ferdig behandlet med status: Fullført.

5. Ønsker du å registrere betalingsopplysningene for fakturaene som overføres i PowerOffice?

Her vil det være smart å si ja, dersom all betaling er forhåndsbetaling, altså Vipps, Nets, Kort etc.

6. Hvilken standard betalingstype skal merkes for fakturaene som er opprettet i PowerOffice?

Her har du to valg:
Betalt til bank: elektronisk betaling (Vipp, Nets, Kort etc.)
Kontant i butikken: dersom alt salg er klikk og hent, eller kontant i kassen.
Det vanligste er å velge Betalt til bank.

7. Hvilket produktnummer i PowerOffice vil du bruke for fraktkostnader?

Dersom nettbutikken ønsker at kunden skal betale for frakt, bør man ha et produkt i PowerOffice som gjelder fraktkostnad. Denne kan godt ha variabel pris.

8. Hvilken tekstbeskrivelse i PowerOffice vil du bruke for fraktkostnader?

Her kan man legge inn en fast tekst.

9. Hvilket produktnummer i PowerOffice vil du bruke for rabattkostnader?

Her kan man legge inn et fast produktnummer.

10. Hvilken tekstbeskrivelse i PowerOffice vil du bruke for rabattkostnader?

Her kan man legge inn en fast tekst.

11. Hvilket prefiks vil du sette for ordrenummer i PowerOffice?

Her vil man ofte skrive for eksempel: «shop_» som da vil stå foran alle ordrenummer.

12. Ønsker du å overføre WooCommerce rabattskatt til PowerOffice?

Her velger man i neste alle tilfeller JA.

13. Ønsker du å overføre WooCommerce-selskaper til PowerOffice som privatkunde?

Selger man kun til privatkunder sier man ja. Ellers velger man nei.

PowerOffice integrasjon koster 16.800kr i engangskostnad for:
– Oppsett av integrasjon
– Test av synkronisering
– En times kurs i bruk

I tillegg vil integrasjonen koste 849 kr/mnd.